Google Grants

Google Grants helpt non-profitorganisaties een groter publiek te bereiken, meer vrijwilligers en donateurs te werven en dus meer impact te maken. Dit doet Google door een gratis maandelijks advertentietegoed van $10.000 te vertrekken voor Google Ads.

Google Grants, wat is er mogelijk?

Met Google Ad Grants creëren wij effectieve campagnes specifiek voor non-profitorganisaties in alle soorten en maten. Kom jij als non-profitorganisatie in aanmerking voor Google Grants? De belangrijkste voorwaarde om deel te kunnen nemen is dat je bent erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) of een Sociaal Belang Behartigende Instelling (SBBI).

Google Grants voorwaarden

Er zijn een paar belangrijke verschillen tussen reguliere Google Ads campagnes en Google Grants campagnes. Zo zijn er een aantal voorwaarden waar je aan moet blijven voldoen. Lukt dit niet? Dan wordt je account geblokkeerd. De belangrijkste voorwaarden waar je campagnes aan moeten voldoen zijn:

  • Een maximale Cost Per Click (CPC) van $2,00, tenzij je gebruik maakt van Conversies Maximaliseren, Doel-CPA of Doel-ROAS;
  • Een minimale Click Through Ratio (CTR) van 5%;
  • Elke campagne binnen je account dient ten minste 2 actieve advertentiegroepen te bevatten met elk 2 advertenties;
  • De kwaliteitsscore van alle zoekwoorden moet minimaal 3 (op een schaal van 1 t/m 10) zijn;
  • Er moeten ten minste twee sitelinks zijn ingesteld;
  • Geotargeting moet ingesteld zijn;
  • De meeste zoektermen met 1 woord zijn niet toegestaan, hierop zijn een aantal uitzonderingen.

Waarom Google Grants?

✔ Bereik meer donateurs en vrijwilligers online

✔ Maandelijks een gratis budget van $10.000 voor Google Ads

✔ Bereik de mensen die jouw hulp nodig hebben

Aan de slag!
Ben je er klaar voor? Laten we dan samen aan de slag gaan! Daag ons uit, daar krijgen we energie van.


Daag ons uit

Wij staan voor samenwerken, korte lijntjes en een nuchtere aanpak. Samen streven naar ultiem online succes! Wil jij ook dé aanpak naar succes ervaren? Neem dan contact op en daag ons uit!

Uitgelichte case

  • Online Marketing voor de Makelaardij

  • Korte lijntjes, persoonlijk contact en vakmanschap